skip to Main Content
CRM: Geef Je Klanttevredenheid Een Boost

CRM: geef je klanttevredenheid een boost

Maakt u gebruik van een CRM- pakket om uw klanten en relaties te beheren? En doet u dit om uw salesafdeling te ontzorgen? Dan bent u op de goede weg, alleen is de kans ontzettend groot dat u hierdoor kansen laat liggen. Wilt u weten hoe u uw CRM- systeem in kan zetten om uw klant zo tevreden mogelijk te houden? Lees dan snel verder.

CRM als aanvulling op klantenservice

De afgelopen tijd is een goed georganiseerde klantenservice ontzettend belangrijk geworden. Klanten benaderen u niet langer alleen via de telefoon of e-mail, maar weten de weg naar sociale media, Whatsapp en/of LiveChat oplossingen ook steeds beter te vinden. Dit zorgt voor een veranderend klantenservice landschap, waar een persoonlijke benadering nog belangrijker is. Een CRM-systeem kan dan ook een goede toevoeging zijn. De software biedt namelijk functionaliteiten om potentiële klanten te kwalificeren, uw klanten nog beter- en sneller te helpen en klantinformatie kan er makkelijk bij gepakt worden. Zo weet u precies wie u voor zich heeft en of de klant al eerder contact heeft gezocht. Natuurlijk neemt dit niet weg dat u goed naar de klant moet luisteren, maar door deze gegevens heeft u al snel een voorsprong.

Sales en klantenservice

Klanten zijn de basis van uw bedrijf en zullen daarom altijd het uitgangspunt moeten zijn. Een goed werkend CRM-systeem is daarom essentieel. Hiermee kunt u klanten categoriseren en precies bepalen welke klanten extra aandacht nodig hebben. Welke klanten er ontevreden zijn of welke klanten er mogelijk tot een conversie over gaan. Hier kunt u vervolgens uw marketing, klantenservice en sales activiteiten op aanpassen.

De afdelingen sales en klantenservice gaan hierdoor hand in hand. Een klacht of vraag is namelijk een perfecte aanleiding om de klant zelf te benaderen en dit contact naar een conversie om te zetten. Door vooraf al te weten wat er bij de klant speelt kunt u hier op anticiperen door een mooie aanbieding te doen, een korting te geven of gewoon een luisterend oor te bieden. Vooral dit laatste kan al een positief effect hebben op het klantcontact en de klantloyaliteit. Een conversie is natuurlijk hartstikke mooi, maar het is nog mooier om een lange en duurzame relatie met de klant aan te gaan.

Verras uw klant

Een goed ingesteld CRM- pakket zorgt ervoor dat het klantcontact een stuk overzichtelijker wordt. Dit is niet alleen essentieel voor uw klantenservice en conversies, maar kan ook ingezet worden om uw bedrijf van de concurrent te onderscheiden. Dit kunt u doen door de klant extra in het zonnetje te zetten en net dat ene stapje extra te zetten. Zo geeft Bol.com op verjaardagen een korting van €2,50 en zijn er webshops die bestellingen extra leuk inpakken en er een zelfgeschreven kaartje bij doen. Een kleine moeite, waar u het klantcontact een stuk persoonlijker mee maakt. Een CRM wordt hierdoor ook ingezet om de klant centraal te stellen.

Back To Top