skip to Main Content
Clubhouse Hype Of Blijvertje

Clubhouse: een hype of een blijvertje?

Je hebt het vast al voorbij zien komen op social media: Clubhouse. LinkedIn staat er mee vol, maar ook op Instagram en Facebook wordt er veel over gepraat. Wat is Clubhouse nu precies en gaat het een hype zijn of is het een blijvertje?

Wat is Clubhouse en wat kan ik ermee?

Clubhouse is een nieuw social media platform waar podcasts, Zoom meetings en Twitter samenkomen. Het is een soort interactieve podcast waarbij elke deelnemer live kan reageren. Daarnaast is Clubhouse een exclusief platform. Je moet een uitnodiging krijgen van iemand die al lid is. Dat klinkt als een uitdaging, maar plaats eens een bericht op één van je social media accounts en je hebt binnen een uur al een uitnodiging van iemand. Iedereen krijgt drie ‘invites’ om te sturen, maar veel mensen hebben deze vaak nog over. Daarnaast is het platform tot op het heden alleen te downloaden voor iPhone-gebruikers.


Waarom is Clubhouse nu zo’n hype?

Een aantal dingen: nieuw, exclusiviteit, FOMO, nog meer hypes…
Nouja, ten eerste is het een nieuw platform. Dat is leuk en mensen willen dit proberen. En zoals al eerder genoemd, het is exclusief. Je moet een uitnodiging van iemand krijgen. Uiteraard is dat ergens begonnen. Clubhouse is zo slim geweest om dit eerst bij een aantal grote namen aan de man te brengen. Hierdoor wordt het Clubhousevirus langzaamaan verspreid, omdat de hele wereld wel online met elkaar in contact staat! En omdat Clubhouse dus nieuw en exclusief is, krijgen mensen ook het gevoel van FOMO (fear of missing out). Omdat er binnen jouw kring al een aantal mensen Clubhouse gebruiken, wil jij ook! Want straks mis je belangrijke of leuke dingen waar je dan straks niet over mee kan praten en dat kan natuurlijk niet, want waaaaah FOMO!
Last but not least speelt Clubhouse enorm in op de hypes die er al waren. Zoals eerder genoemd is het een mix van podcasts en Zoom. Sinds de eerste lockdown zijn veel meer mensen/ ondernemers een podcast gaan opnemen en deze worden uiteraard ook weer door veel mensen geluisterd. Verder is Zoom, of een ander online vergader platform, enorm gegroeid. Alles moest ineens naar de online wereld verplaatsen, waardoor veel vergaderingen en lessen online plaats gingen vinden. Van deze twee gegroeide hypes, heeft Clubhouse er één van gemaakt: een live podcast, waarin deelnemers en de spreker(s) met elkaar de interactie kunnen aangaan.

Hype of blijvertje?

Wij kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar als we naar de alinea hierboven kijken, duidt alles heel erg op een hype. Zodra het coronavirus weg is en we weer elke dag naar kantoor kunnen, offline kunnen vergaderen en workshops offline kunnen volgen, zal Clubhouse naar onze mening ook niet meer relevant zijn. Dus wat denk jij?


Hulp nodig met juridische documenten, zakelijke financieringen, marketing & sale of reorganisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op door te bellenWhatsappen of door het contactformulier in te vullen.

Back To Top